اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 06 October 2018
مدیر عامل آبفار تهران اعلام کرد: 
مدیرعامل آبفار تهران اعلام کرد: تا پایان سال جاری از محل اعتبارات  صندوق ملی 13 مجتمع آبرساني تکمیل خواهد شد که 120 هزار نفر روستایی تحت پوشش آب سالم و بهداشتی قرار می گیرد.
بهره برداری از 13 مجتمع آبرساني روستایی تا پایان سال جاری
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا پور رجب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب در نشست خبری گفت: نمایشگاه صنعت آب فرصتی مناسب در جهت تبادل اطلاعات و جذب سرمایه گذاری است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان تهران با اشاره به هدف گذاری این مجموعه برای کاهش هدررفت آب در روستاهای استان، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از هزار کیلومتر از خطوط فرسوده شبکه روستایی تعویض و هدررفت آب شبکه روستایی به کمتر از 30 درصد خواهد رسید.

پوررجب با اشاره به هدف گذاری این مجموعه برای کاهش هدررفت آب در روستاهای استان تهران، گفت: بخش زیادی از شبکه‌های آبرسانی روستاهای استان دچار فرسودگی شده است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصددیم تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از یک هزار کیلومتر از لوله‌های فرسوده شبکه تعریض شود.

وی با اشاره به اینکه سامان‌دهی، باسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده روستاهای استان تهران در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته از میان دو هزار و 123 کیلومتر شبکه توزیع آب روستاهای استان حدود نیمی از این عمر مفید خود را کرده‌اند و باید تا پایان برنامه ششم توسعه با صرف اعتباری 150 میلیارد تومانی تعویض شوند تا هدررفت فعلی ما از حدود 43 درصد به کمتر 30 درصد کاهش پیدا کند.

پوررجب با بیان اینکه تا پایان سال جاری 13 مجتمع آبرسانی روستایی تکمیل و وارد مدار خواهد شد، ادامه داد: با تکمیل واحدهای یاد شده حدود 56 روستا با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر تحت پوشش آب آشامیدنی شبکه قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه بیش از 97 درصد وصول مطالبات این شرکت به صورت آنلاین و غیرحضوری است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 92 درصد روستاهای استان تحت پوشش این شرکت هستند و در هیچ از یک روستاهای استان آبرسانی سیار به جز در موارد اضطراری صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آب روستاهای استان تهران مطابق استاندارد سازمان بهداشت جهانی (WHO) است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 354 حلقه چاه وظیفه تامین آب 412 روستای استان را بر عهده دارند و روزانه سه هزار لیتر بر ثانیه آب با کیفیت از طریق چاه‌های یاد شده تولید و در میان روستاییان استان توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: خوشبختانه در نمایشگاه امسال بیشتر از تجهیزات و تولیدات داخلی استفاده شده و ما نیز در بخش آب روستایی 98 درصد از تجهیزات مورد نیاز خود را از تولیدات داخلی استفاده نموده ایم.

پوررجب در پایان گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون حدود 270 میلیارد تومان برای احداث تاسیسات آب و فاضلاب روستاهای استان تهران سرمایه گذاری شده است.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: